top of page
rolands-varsbergs-ePOH0oKeOjE-unsplash.jpg

FAQ

Hvad koster en altan? 
Hvor stor en altan kan jeg få?
Hvordan får man tilladelse til altaner? Hvordan monteres altaner?
Etc.

Find svar her - husk du er altid velkommen til at komme forbi vores showroom på Nordre Fasanvej 39 eller kontakte en rådgiver her.

Al rådgivning er gratis.

Vi koster ikke noget, før en kontrakt er underskrevet.

Skriv til os - så kontakter vi dig hurtigst muligt. Vi glæder os til at høre fra dig.

Tak for din mail-
vi kontakter dig snarest muligt

  • Hvad koster en altan?
    Prisen på altaner afhænger af en række faktorer: Antal af altaner, altanstørrelse, altanmaterialer samt valg af altandøre. Desuden kan der være omkostninger forbundet med eksempelvis flytning af radiator, omkostninger til administrator og rådgiver samt kranløft over tag. Læs mere om altanpriser her Pris på gårdaltan – eksempel: Facademonteret stålaltan på 130 x 350 cm Altandør med 2-fagsdør Altanprojekt med 10-15 altaner Ca. pris per altan: 150.000 DKK inkl. moms ved et projekt på 10-15 altaner Hvis du ønsker et præcist tilbud på altaner, så book en bestigelse af din ejendom. På baggrund af besigtigelsen udarbejder vi et tilbud på altaner i din boligforening. Kontakt MinAltan.
  • Hvad er det første jeg skal gøre, hvis jeg gerne vil have altan?
    Først bør du finde ud af, om der er opbakning til projektet i din boligforening. Derefter dannes der typisk et altanudvalg, som har ansvaret for projektet. Derefter tager I fat på MinAltan, som på baggrund af en besigtigelse af ejendommen vil lave et projektoplæg til jer. Vi rådgiver hele vejen og koster intet før en kontrakt er underskrevet. Du er altid velkomne til at sende os en mail eller ringe til en rådgiver - find kontaktinformation. Vi sidder klar til at hjælpe dig og dine naboer i mål med jeres altanprojekt.
  • Hvor meget skal jeg vide inden jeg går igang med et altanprojekt?
    Det er en god ide at have styr på boligforeningens vedtægter, så du kender reglerne. Derefter kan du med fordel finde informationer her på MinAltans website, så du er klædt på til at gå i gang med et altanprojekt. Du kan læse mere om processen her. Vi sidder klar til at give dig svar på alle spørgsmål om opsætning af altaner - du er altid velkommen til at kontakte vores eksperter.
  • Hvor lang tid tager det at få altaner?
    Det tager ca. 12 måneder at gennemføre et altanprojekt - fra underskrift af kontrakt til altanerne er klar til at blive taget i brug.
  • Hvor stor en altan kan jeg få?
    Både Frederiksberg og Københavns kommune har fastlagt nogle retningslinjer for størrelser og placering af altaner. Generelt kan du typisk få tilladelse til en stor altan mod gårdsiden og en mindre altan mod gadesiden. Det vigtigste for kommunen, når de giver byggetilladelse til altaner, er, at der tages hensyn til naboer og underboere. Det betyder, at din altan ikke må bygges, så du kan se ind af dine naboers vinduer. Den må heller ikke være så dyb, at den tager lyset fra underboens lejlighed. Du kan finde flere regler fra kommunerne her.
  • Skal jeg have en altandør, når jeg får altan?
    Dørene er en stor del af altanen, så de følger selvfølgelig med. Vi installerer dørene og sørger for en flot finish. Vi har forskellige typer af døre. Det kommer an på vinduet, man tager ud, hvor stor døren kan være. Læs mere om altandøre her.
  • Er det svært at få altaner?
    Det kan være en vanskelig at opnå enighed i foreningen om at få altaner. Når dette er gjort, er det til gengæld ukompliceret for jer som forening at få altaner, da vi står for alt arbejdet, efter I har underskrevet en aftale. Du kan læse mere om MinAltans købsproces her.
  • Hvem har ansvaret for gamle altaners sikkerhed?
    Hvem har ansvaret for altanens sikkerhed? Efter de mange sager om altaner, der er i fare for at styrte ned, og de ulykker, hvor det rent faktisk er sket, er det vigtigt at vide, hvor ansvaret for vedligeholdelsen af altanerne og deres sikkerhed ligger. Det kan være et kompliceret spørgsmål at svare på, men kender man ikke til ansvarsplaceringen, kan det have både sikkerhedsmæssige og økonomiske konsekvenser. Sikkerhed skal være i højsædet, når vi taler om altaner, så vi undgår altanulykker. så hvad er lejlighedsejerens ansvar? Hvad er altanfirmaets? Og hvad er boligforeningens? Det kan der være forskellige svar på, alt efter hvilken boligtype og boforhold man har. Vi vil her gøre det klart, hvordan juraen hænger sammen. Det er som udgangspunkt ejerens ansvar At udbedre fejl på altanen og at vedligeholde altanen er som udgangspunkt ejerens ansvar. Ejeren er enten den person, der har købt lejligheden, en andelsboligforening eller en decideret boligejer, som lejer lejligheder ud. Ejeren har i juridisk forstand ansvaret for, at alt på ejendommen er lovligt. Generelt set er det altså ejerens ansvar at vedligeholde altanen og sørge for, at altanen er sikker. Men det kan være lidt sværere at identificere, hvis det drejer sig om en andelslejlighed. Er man i tvivl, bør man altid læse boligforeningens vedtægter, hvor det skal fremgå, hvem der har ansvaret for altanen. Ansvarsprocessen Under byggeprocessen ligger ansvaret for altanerne og for den korrekte montering hos altanfirmaet. Når altanerne er færdige og klar til brug, går ansvaret til bygherren, som ofte er bygningsejeren. Hvem, der så er bygningsejeren, eller om det er lejlighedsejeren, der er ansvarlig herefter, kan variere i forhold til bygningens administration eller ejerforhold. Aktørerne og deres ansvar Kommunen Kommunen har ansvar for, at der bliver givet de rigtige godkendelser og byggetilladelser på baggrund af en ansøgning, og at altanprojektet er sikkerhedsmæssigt forsvarligt. Kommunen har ikke ansvar, når byggeprocessen går i gang. Altanfirmaet Altanfirmaet har ansvar for at udføre byggeriet og altanerne forsvarligt og på præcis den måde, som de tidligere har fået godkendelse og indhentet tilladelse til hos kommunen. Bygherren En bygherre er den, der bestiller og ejer byggeriet. I de fleste tilfælde vil det være boligforeningen, der indtræder i rollen som bygherre, når et altanprojekt påbegyndes. Bygherren har ansvaret for, at byggeriet foregår, som det skal herunder også at projektet udføres i overensstemmelse med det kommunen har godkendt. Det kan være svært for en boligforening at vide og holde styr på alle delene i byggeprocessen, og derfor vælger nogle boligforeninger at alliere sig med en bygherrerådgiver. Boligforeningen (andels- eller ejerforeningen) Ofte er boligforeningen også bygherren, da det er boligforeningen, der i fællesskab bliver enige om at få altaner, indhenter tilbud og laver en aftale med et altanfirma. I nogle tilfælde er det også boligforeningen, der er boligejeren, og så er det boligforeningens ansvar, at altanerne er sikre og ordentligt vedligeholdte efter byggeprocessen. Dem, der køber en andelsbolig, ejer ikke lejligheden, men har et andelsbevis, der giver dem lov til at bruge og bo i en lejlighed i andelsforeningen. Her kan der være andre forhold, der gælder, så man må kigge i andelsforeningens vedtægter. I en ejerforening er den, der har købt lejligheden, den juridiske ejer af lejligheden, og man kan bestemme fuldt over lejligheden, mens ejendommen og grunden er boligforeningens fælleseje Boligejeren Det er oftest boligejeren, der har ansvaret for altanens sikkerhed og vedligeholdelse. I mange tilfælde er boligejeren den, der ejer lejligheden. I en andelsforening kan det dog være anderledes. Bor man til leje, er det udlejer eller en anden instans, der er boligejer, og derfor er det vedkommende, som har ansvaret for altanen. Er altanen fællesejendom i boligforeningen? Ifølge gældende retspraksis er det sådan, at altanen som udgangspunkt ikke anses som en del af lejligheden, den tilhører, men som fællesejendom. Det gælder også selvom det kun er den, der bor i lejligheden, der kan bruge altanen. Derfor vil renoveringen og vedligeholdelsen af altaner i en ejer- eller andelsforening ofte være en fællesudgift, fordi det drejer sig om en udvendig vedligeholdelse. Det kan dog variere fra boligforening til boligforening, og der kan være andre forhold, som man må læse sig frem til i foreningens vedtægter for at blive fortrolig med. Forskel på den indvendige og den udvendige vedligeholdelse Nogle boligforeninger vil også skelne mellem den indvendige og den udvendige vedligeholdelse. Det vil i mange tilfælde være den enkelte lejlighedsejers ansvar at stå for vedligeholdelsen af den indvendige del af altanen, f.eks maling, rengøring og vedligeholdelse af træværk og gelænder. Boligforeningen står så for den udvendige vedligeholdelse. Ansvaret, når det kollapser Når skaden er sket, kan det i visse tilfælde være svært at placere et ansvar. Hvis en altan braser sammen, er det ikke nødvendigvis hverken lejlighedsejerens, boligforeningens eller altanfirmaets juridiske ansvar, hvis de ellers altså har opført altanen efter reglerne, og som de har beskrevet i ansøgningen til byggetilladelsen. Hvis skaden er sket på grund af noget, man ikke kunne have forudset, kan man i visse tilfælde ikke placere ansvaret og dermed stille nogen til regnskab for ulykken. Det kan f.eks være, at der har været en usynlig fejl på bygningen, som ikke skyldes manglende vedligehold eller ophængningsfejl. Dog skal man som ejer eller lejer til en lejlighed med altan altid være opmærksom på, hvis noget virker mistænkeligt eller usikkert, f.eks at kommer mærkelige lyde fra altanen. I så fald bør man reagere på det, og reagere på det, for det er brugeren af altanens ansvar.
  • Er det lovpligtigt at føre tilsyn med altaner?
    Ingen regler om tilsyn med gamle altaner I dag er der ikke lovkrav om, at der skal føres regelmæssigt tilsyn med gamle betonaltaner. Det er med andre ord ikke tilsvarende krav til periodiske eftersyn, som vi jo kender det for eksempelvis biler og . elevatorer. Det er der heldigvis god grund til at tro på snart ændrer sig. Det kan nemlig virke mærkeligt, at der ikke er tilsynspligt med noget så vigtigt som en altan, hvor det kan gå rigtig galt, hvis den falder ned.
  • Hvad skal en altan kunne bære?
    Hvad skal en altan kunne holde til? Det er vigtigt, at en altan kan holde til det, den skal. For nye altaner er der faste regler for, hvor mange kilo den skal kunne bære, men gamle betonaltaner havde ikke de samme krav at leve op til, da de blev sat op. Derfor må man i dag teste deres bæreevne, så de ikke falder ned og forårsager ulykker. Parkér en lille bil på din altan Hvad en altan skal kunne bære, kommer an på størrelsen, for man måler bæreevnen pr. kvadratmeter. En almindelig altan skal populært sagt kunne bære en lille bil. Den skal nemlig kunne holde til 375 kg pr. m2. Det kan hurtigt løbe op på godt et ton, hvis altanen bare er 3 m2. Stål eller aluminium skal bære det samme Man kunne få den tanke, at en let altan lavet af aluminium kan bære mere end en tungere stålaltan, men sådan er det ikke. Begge typer af altaner skal nemlig kunne holde til den samme vægt. Bæreevnen på de 375 kg pr. m2 er altså uafhængig af, hvad altanen i sig selv vejer, og hvilket materiale altanen er lavet af. Man behøver derfor ikke at vælge aluminium frem for stål, fordi materialet er lettere. Der er stadig de samme krav til bæreevne. Hvor kommer tallet 375 kg fra? Det er en EU-norm, der på baggrund af beregninger og analyser sætter standarden for, hvad en altan skal kunne bære. Dansk standard er navnet på den enhed, der varetager reglerne i Danmark. Faktisk er tallet fra EU sat til en bæreevne 250 kg pr. m2. At tallet ender på 375 er fordi, at der er en række sikkerhedsmarginer flere steder i byggeprocessen. I forhold til bæreevnen er sikkerheden på 1,5 – dvs. at de 250 kg ganges med 1,5 som en ekstra sikkerhed. Det bliver til tallet 375 kg. Gamle altaner har ikke samme bæreevne Ældre betonaltaner er blevet bygget, før der kom de krav til bæreevne, der er i dag. De altaner er sat op mellem 1900 og frem til 60’erne. I medierne har der inden for det sidste års tid været flere sager med tragiske ulykker, hvor gamle altaner er faldet ned, fordi de ikke kunne bære det antal mennesker, der stod på altanen. Det skyldes bl.a., at materialerne er blevet for gamle og tærede. Når man tester gamle altaners bæreevne, er det for at finde ud af, hvor mange personer det anbefales at være på altanen. Derefter sætter man et skilt på altandøren med det anbefalede antal. På den måde kan man undgå ulykkerne. De gamle betonaltaner er typisk mindre end de altaner, vi bygger i dag, så derfor skal de heller ikke kunne holde til så mange – det er der heller ikke plads til. Test af bæreevne med vandtanke Der er flere måder, man kan teste en altans bæreevne. Grundlæggende handler det om at få en masse kilo på altanen. Når vi tester en altans bæreevne, bruger vi vand som vægt. Vi sætter 2 vandtanke på paller fast foran på altanen med en kranstrop. Alt efter hvad altanen skal kunne bære, fylder vi vand i dunkene. Vi kan teste 2 tons i 2 vandtanke med 1000 l i hver. Når tankene er fulde af den rigtige mængde vand, hæver vi dem en lille smule over jorden – der er ikke grund til mere end 5 cm for at teste bæreevnen. En altan er som en kiks Det slider ikke på altanen, når dens bæreevne bliver testet. Det er ikke sådan, at nogle af materialerne bliver trætte, eller at det slår revner, når man tester den med vandtankene. En altan er nemlig som en kiks: Den knækker ikke langsomt og bøjer først. Når den falder ned, så falder den pludseligt og med det samme. Derfor er der endnu større grund til at teste altanerne løbende, for det er det, der er med til at gøre et altankollaps så farligt. Derfor holder vi også godt afstand, når vi tester altanernes bæreevne.
  • Hvordan får vi undersøgt altanernes tilstand?
    Ifølge Teknologisk Institut, står ca. halvdelen af gamle altaner til udskiftning. Ofte er skaderne ikke synlige. Kontakt eksempelvis Teknologisk Institut, hvis foreningen ønsker altanernes tilstand undersøge. Læs mere her.
  • Hvad betyder projektering?
    Det er den proces, hvor vi udarbejder dit altanprojekt på papir. Det handler både om opmåling af bygninger, registrering af ejendommen, arkitekttegninger, ingeniørtegning, ansøgninger til kommunen, tidsplaner osv. Denne del kan være tidskrævende, men vi tager os af det hele. Du kan læse mere om købsprocessen inkl. projektering her.
  • Hvor meget bestemmer kommunen over, om jeg må få altan?
    Grundlæggende er der politisk velvilje til at give tilladelse til nye altaner i København og på Frederiksberg. Det er en måde, hvorpå kommunerne kan beholde eksempelvis børnefamilierne i byen. Der er retningslinjer for altaner, som kommunens sagsbehandler følger, og som bør være indarbejdet i det ansøgte projekt. Disse retningslinjer rådgiver vores eksperter ud fra, når du ønsker et tilbud fra MinAltan. Læs mere om kommunernes regler her
  • Hvad er en byggerådgiver?
    En bygherrerådgiver er person som er tredje part, og som er forenings rådgiver igennem processen. MinAltan anbefaler altid, at man benytter en rådgiver.
  • Hvad er en byggetilladelse?
    En byggetilladelse er det lovmæssige dokument, kommunen udsteder, som giver dig den tilladelse, der er nødvendig for at f altaner. MinAltan har stor indsigt i kommunale byggeregler og bestemmelser. Vi bruger altanmanualen som udgangspunkt for vores rådgivning og sørger for, at vores kunder er fuldt ud klar over, hvad de kan forvente mht. altanstørrelser og altandesign. Når kontrakten er underskrevet overdrages informationer om jeres altanønsker til vores projekteringsafdeling, som påbegynder udarbejdelse af et omfattende tegningssæt, som foreningens altanudvalg, rådgiver og administrator får til godkendelse inden byggeansøgningen indsendes til kommunen. Grundet vores store erfaring med udarbejdelse af byggeansøgningsmateriale, tager det i de fleste tilfælde ikke lang tid at få byggetilladelse. I de tilfælde hvor det kan være nødvendigt at væbne sig med tålmodighed, skyldes det forskellige faktorer som eksempelvis økonomiske ændringer i projektet, udfordrende specifikke lokale kommunale byggeregler og restriktioner samt naboers indsigelser, som kan trække sagen ud. MinAltan kan dog garantere, at vi altid arbejder hurtigt og effektivt for at sikre, at vores kunder får deres altaner så hurtigt som muligt, uden at gå på kompromis med kvaliteten. Kontakt MinAltan
  • Hvorfor skal man have en byggetilladelse?
    Det er et lovmæssigt krav i byggeloven, at kommunen skal udstede en byggetilladelse, før altaner kan opsættes. Kommunen kan have en holdning til arkitekturen på ejendommen, så altanerne ikke skæmmer facaden. Desuden er det vigtigt, at ingen naboer bliver generet af altanerne. MinAltan sørger for det hele i forbindelse med altanansøgningsprocessen. Læs mere om kommunernes regler her. Kontakt MinAltan
  • Hvem producerer MinAltans altaner?
    Vores søsterselskab Jensen Metal producerer alle vores stålaltaner, som er Cradle to Cradle certificerede, da MinAltans altaner lever op til strenge krav indenfor bæredygtighed. Læs mere om MinAltans Cradle to Cradle certificerede altaner her. Vores betonaltaner leveres af HiCON
  • Hvem producerer MinAltans vinduer og altandøre?
    MinAltan har to faste leverandører; Vrøgum og Idealcombi. Har I et ønske om en anden leverandør af vinder, så er det også en mulighed. Læs mere om købsprocessen her.
  • Opsættes en stor byggeplads med stilladser?
    Vi sørger for inden opstart at aftale med jer præcis hvor meget, vi fylder, og hvor vi kan stille vores ting og etablere arbejdsområde. Vi tager selvfølgelig hensyn til jer og jeres ejendom. Jo flere altaner der skal sættes op, jo større er projektet, og jo mere plads kræver det. Vi sørger for at informere og varsle, så I ved, hvad der sker, når det sker. Book en besigtigelse af ejendommen i dag eller læs mere om købsprocessen her.
  • Hvor længe vil der være håndværkere?
    Vi garanterer, at vores håndværkere arbejder hurtigt og effektivt med altanprojektet. Vi informerer dig løbende undervejs, så du ved, hvad du kan forvente af aktiviteter i byggeperioden. Den egentlige byggetid afhænger af antallet af altaner på ejendommen, og der vil derfor blive lavet en tidsplan i forbindelse med jeres tilbud fra MinAltan. Som hovedregel kan vi bygge en altan på en lille uge. Vi sørger selvfølgelig for at tage hensyn til jer og rode og larme mindst muligt. Vi arbejder altid inden for normal arbejdstid. Der vil under hele byggeperioden være en projektleder, som du kan stille spørgsmål, og alle vores montører er faglærte og professionelle håndværkere, som stort set altid får 5 stjerner på Trustpilot. Mød vores kunder her og hør om deres oplevelser.
  • Hvordan hænger man altaner op?
    Vores erfaring med altanprojekter har klædt vores eksperter på til at kunne rådgive om ophængning af altaner meget tidlig i projektet. Ved tvivl rådfører vi os med vores ingeniører i vores projekteringsafdeling. Under myndighedsansøgningen udfører vi en grundig gennemgang af bygningen, og vores ingeniører udarbejder en statisk rapport, som dokumenterer bæreevnen af bygning og altaner. Her kan du læse mere om, hvilke muligheder der er for at hænge altaner op.
  • Hvordan med sideværn på kvistaltaner?
    Sideværn på kvistaltanen monteres 6 uger efter altanen monteres. Vi kan først måle placering af tagrende og tagets hældning m.m. når altanen er monteret. I den mellemliggende periode er altanen sikret med træplader, og altanen kan benyttes.
  • Hvordan kan jeg væres ikker på, at altanen er sikker?
    Med over 8.000 monterede altaner i København alene har vi stor erfaring med altanmontage. Vores ingeniører udfører beregninger til en statisk dokumentation af hvert eneste projekt. Dette gennemgås af myndighederne, inden der udstedes en byggetilladelse. Vi udfører trækprøver på alle vores altaner med trækstang og prøvebelastninger af altaner med ca. 2 tons, når det er påkrævet. Du kan altså teoretisk set parkere 2 små biler på din altan. Vores ekspertise, erfaring og faglighed gør, at du kan være helt sikker på, at altanerne holder. Læs mere om MinAltans altaner her.
  • Hvor mange år holder altanerne?
    MinAltan giver 30 års garanti på altanens bærende dele. Vores altaner er alle udført i varmgalvaniseret stål, som holder flere år end andre materialer. Vi anbefaler et fagtilsyn af altanerne efter 30 år, hvor levetiden og jeres sikring af altanerne kan forlænges yderligere. Hos MinAltan ønsker vi kun at levere altaner i højeste kvalitet. Derfor arbejder vi kun med varmgalvaniseret stål. Du vil til enhver tid kunne se og mærke en kvalitetsmæssig forskel på en altan i aluminium og en altan i stål. Læs mere om MinAltans altaner her.
  • Hvorfor kan det være en god investering at få altan?
    Det er vores fornemmelse, at der i alle andels- og ejerforeninger bliver talt om at købe altaner fra tid til anden. Dette skyldtes, at der ofte er mange gode grunde til at få en altan. Vores erfaring er, at folk bliver glade for det ekstra uderum, tilgangen af lys i lejligheden og luft på altanen foruden den økonomisk gevinst, der som oftest er forbundet med at have altan. Lejlighederne bliver simpelthen mere værd. Book en gratis besigtigelse og få et tilbud på altaner.
  • Hvordan finansierer man en altan?
    MinAltan udfører kun altaner i varmgalvaniseret stål, hvilket de fleste banker tillader en finansieringsperiode over 30 år på, da de er ekstra holdbare. Du eller din forening skal selv kontakte jeres administrator, revisor eller bank for at få lavet en finansieringsaftale. Når du samarbejder med MinAltan, kan du være sikker på, at vi kan stille økonomisk sikkerhed og garanti selv på de helt store projekter. MinAltan er den højeste kreditværdighed. Book en gratis besigtigelse og få et tilbud på altaner.
  • Hvorfor dugger min nye altandør nogle gange?
    Der kan forekomme kondens på den udvendige side af ruden. Det sker gerne i efterårs- og forårsmånederne på året – primært om natten og formiddagstimerne. Kondens er naturligt og sker, fordi ruderne har så god isoleringsevne, at temperaturen på den udvendige side af ruden er lav. Kondens sker dermed ikke, fordi der er et varmetab, og det er heller ikke fordi der er noget i vejen med vinduet. Betragt det i høj grad som en sikkerhed for, at du har et godt isolerende vindue. Kondensen forsvinder gerne ved almindelig solvarme og vind i løbet af dagen.
  • Kan MinAltan stille sikkerhed og garanti?
    MinGruppen blev grundlagt i 2008 og har en samlet årlig omsætning på mere end 200 mio. kr. og er med en ambitiøs strategi i fortsat høj vækst. MinAltan kan stille sikkerhed og garanti. Det giver vores kunder tryghed. Få et tilbud på altaner - book en besigtigelse af ejendommen. Vi sidder klar til at hjælpe dig fra altandrøm til morgenkaffe på altanen.
  • Skal jeg være hjemme, når I udfører altanservice på min altan?
    Vi har brug for adgang til din lejlighed og altan i et par timer imens arbejdet udføres. Hvis du ikke har mulighed for at lukke os ind, kan vi lave aftale om lån af nøgle. Du behøver ikke være hjemme imens arbejdet udføres.
  • Hvornår på året skal slibning & oliering af altan udføres?
    Da disse ydelser er vejrbestemte og skal udføres i tørvejr og min. 15 grader udføres de i perioden medio april – medio september. Efter oliering må altanen ikke anvendes i 24 timer.
  • Kan vi som boligforening få lavet en samlet aftale?
    Ja, hvis I er flere i en forening, der ønsker at gøre brug af MinAltans services, kan vi give jer en god samlet pris. Kontakt os og få et tilbud til flere beboere i foreningen. E-mail: service@minaltan.dk Vi vender tilbage på din henvendelse indenfor 48 timer.

MinAltan - 'Den sikre løsning'

Vi er stolte af at være en virksomhed, der er dygtige til det, vi laver. Vi har mange års erfaring med at opsætte altaner og er med jer hele vejen fra altandrøm til færdige altaner – fra design, optegning og byggetilladelse til produktion og altanmontering.

 

Vores team af specialister er dedikeret til at levere den bedste kvalitet og service til vores kunder. Vi vil på alle måder være ’Den sikre løsning’.

 

 

Ansøgning om byggetilladelse til altaner

 

MinAltan har stor indsigt i kommunale regler og bestemmelser. Vi bruger altanmanualen som udgangspunkt for vores rådgivning og sørger for, at vores kunder er fuldt ud klar over, hvad de kan forvente mht. altanstørrelser og altandesign.

Når kontrakten er underskrevet overdrages informationer om jeres altanønsker til vores projekteringsafdeling, som påbegynder udarbejdelse af et omfattende tegningssæt, som foreningens altanudvalg, rådgiver og administrator får til godkendelse inden byggeansøgningen indsendes til kommunen.

Grundet vores store erfaring med udarbejdelse af byggeansøgningsmateriale, tager det i de fleste tilfælde ikke lang tid at få byggetilladelse. I de tilfælde hvor det kan være nødvendigt at væbne sig med tålmodighed, skyldes det forskellige faktorer som eksempelvis økonomiske ændringer i projektet, udfordrende specifikke lokale kommunale byggeregler og restriktioner samt naboers indsigelser, som kan trække sagen ud.

 

MinAltan kan dog garantere, at vi altid arbejder hurtigt og effektivt for at sikre, at vores kunder får deres altaner så hurtigt som muligt, uden at gå på kompromis med kvaliteten.

 

Tæt dialog mellem MinAltan og bygherre, administrator & rådgiver

I vil løbende blive informeret om status og modtagelse af eventuelle mangelbreve med ønsker og krav fra kommunen om ændringer til altanprojektet.

 

Efter byggetilladelsen er i hus overdrages altanprojektet til vores eksekveringsafdeling, som starter produktion af materialer og udarbejder plan for opsætning af jeres altaner.

 

 

Vi sidder klar til at hjælpe jer hele vejen fra altandrøm til færdige altaner. 

bottom of page